کد خبر: ۴۸۲۸
۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰

کاراته به زندگی‌ام نظم داده است

ابوالفضل مقدسی شش سال پیش کاراته را شروع می‌کند و در حال حاضر به دان یک این رشته رسیده است. کاراته برای او به معنی نظم و پشتکار است.

شش سال پیش کاراته را شروع می‌کند و در حال حاضر به دان یک این رشته رسیده است. کاراته برای او به معنی نظم و پشتکار است. در اولین دوره مسابقات استانی شکست می‌خورد، اما همین اتفاق برایش درس بزرگی می‌شود و از آن به بعد، تمریناتش را جدی‌تر و با پشتکار بیشتری دنبال می‌کند و حالا مدال‌های رنگارنگ استانی بسیاری در این رشته دارد.

هدفش رسیدن به مدال‌های بین‌المللی است. ابوالفضل مقدسی ساکن محله مجیدیه، هفده‌سال دارد و پدر و مادرش از مشوقان اصلی او برای ادامه این مسیر هستند.


نظم و پشتکار، راز موفقیت

ابوالفضل دانش‌آموز کلاس یازدهم در رشته ریاضی و فیزیک است. او در همان ابتدای صحبتش از زحمات والدینش قدردانی می‌کند و می‌گوید: تشویق و حمایت پدر و مادر باعث شده است تا امروز در ورزش و درس‌هایم موفق باشم.
او از کودکی ورزش را با فوتبال و والیبال شروع کرده، اما رشته‌های رزمی علاقه اصلی اوست.

از یازده‌سالگی تصمیم گرفت یک رشته رزمی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کند. با دیدن مربی و صحبت‌های او مصمم‌تر از قبل راهش را ادامه داد و کاراته شد رشته منتخب و مورد‌علاقه‌اش. او تمرین و تکرار زیاد فنون را علت اصلی موفقیتش می‌داند و می‌گوید: در رشته‌های رزمی مسابقات زیاد است و برای موفقیت و رسیدن به درجات بالاتر باید تمرینات بسیاری انجام داد. پشتکار و نظم از عوامل اصلی رشد در این رشته و رسیدن به سکو‌های قهرمانی است.

از همان ابتدا که این ورزش را شروع کرد، تصمیم گرفت آن را رها نکند و به مسابقات بین‌المللی فکر می‌کرد. او می‌گوید: رشته‌های رزمی سخت است و این سخت‌بودن برایم جذابیت داشت. تمرینات این رشته باعث شد علاقه‌ام به آن، روز‌به‌روز بیشتر شود. البته توصیه‌ها و تمرینات مربی هم در ادامه‌دادن این رشته تأثیر بسیار داشته است.

 

پیشرفت در درس با کاراته

ابوالفضل در هر دو بخش کومیته (مبارزه) و کاتا (هنر‌های نمایشی) مهارت دارد و در مسابقات مختلف استانی موفق شده است در این دو بخش مدال کسب کند. سال گذشته در مسابقات کشوری که در یزد برگزار شد، موفق به کسب مدال نشد، اما این شکست برای او درس‌های زیادی به‌دنبال داشت و حالا بیش از گذشته تمرین می‌کند و شکست را رمز موفقیت‌های بعدی می‌داند.

ابوالفضل می‌گوید: مسابقات کشوری باعث شده است به میدان‌های بین‌المللی فکر کنم و برای رسیدن به این مسابقات ابتدا باید در کشور مقام کسب کنم. تمریناتم را جدی‌تر از گذشته دنبال می‌کنم. رسیدن به سکو‌های قهرمانی جهان، مهم‌ترین هدفم است.

ابوالفضل مبارزه را بیشتر از هنر‌های رزمی دوست دارد، ولی به قول استادش در کاتا (هنر‌های رزمی) هم استعداد دارد و با پیشنهاد استاد روی تمرینات این بخش نیز تمرکز کرده است. تابستان سال گذشته، دان یک را دریافت کرد. کاراته برای او تنها رشته‌ای ورزشی نیست، بلکه درس زندگی هم هست.

او می‌گوید: این رشته به تمرکز در درس‌هایم بسیار کمک کرده است. همیشه به دوستانم پیشنهاد می‌کنم در‌کنار درس و سایر امور زندگی حتما یک رشته ورزشی را دنبال کنند؛ زیرا به قول بزرگان، عقل سالم در بدن سالم است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر